Coaching is een goed instrument om je patronen op te sporen en nieuwe alternatieven voor je gedrag te creëren. We begeleiden leidinggevenden en medewerkers met diverse vraagstukken. Voorbeelden van vraagstukken zijn:
- Hoe vergroot ik mijn impact als leidinggevende?
- Hoe kan ik medewerkers meer inspireren?
- Het werk stapelt zich op. Hoe stel ik mijn prioriteiten?
- Ik wil graag ander werk. Hoe pak ik dit aan?
- Hoe besteed ik mijn laatste werkzame jaren op een zinvolle wijze?
- Ik wil graag leren om overtuigend mijn boodschap richting collega's te brengen.
- Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn team op een andere wijze met elkaar gaat samenwerken?
- Hoe vind ik een optimale balans tussen werk en privé?
- Ik heb een conflict met mijn leidinggevende. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Coaching begint bij een vraagstuk of dilemma. In tweegesprekken verdiepen we het bewustzijn van de coachee. Deze bewustwording leidt tot meer zelfsturing, vergroot je keuzemogelijkheden en daarmee de effectiviteit van jouw handelen. Tijdens een intakegesprek met de betreffende medewerker (en zijn leidinggevende) formuleren wij gezamenlijk aanpak en doelstellingen en maken we afspraken. We plaatsen de coachvraag binnen de context van de organisatie.
Tijdens de coaching maken we gebruik van diverse methoden en technieken. (o.a. NLP, Transactionele Analyse, Systemisch Werk en Voice Dialogue).